مادران شريف

تعليم و تربيت كودكان١

1393/7/11 2:41
نویسنده : انجمن مادران
136 بازدید
اشتراک گذاری

تعليم و تربيت  كودك

در تعليم و تربيت كودكچند موضوع مورد توجه اسلام است: 

١  . معارف ديني؛ مانند عقايد، اخلاق قرائت، دانستن احكام و انجام عبادات

٢. ادب و مهارت هاي اجتماعي

٣. ادب و مهارتهاي دفاعي

پاداش تعليم قرآن و احكام دين

رسول اكرم( صلي الله عليه و آله) فرمود:هر كس به فرزندش قرآن بياموزد روز قيامت پدر  پدر و مادر او را فرا ميخوانند و دو جامه بر آن ميپوشانند كه از نور آن چهره هاي بهشتيان روشن ميشود. 

رسول خدا( صلي الله عليه و آله و سلم) فرمود: قرآن روز قيامت مردي رنگ پريدهز را ميآورد و به پروردگارش ميگويد: اين شخص، كسي است كه من روزش را با تشنگي و شبش را به بيداري گرفته بودم و طمع او را به رحمت تو قوي كرده بودم و آرزوهايش. را به مغفرت تو گسترده بودم، پس براساس گمان من درباره اش عمل كن. خدا ميفرمايد: مُلك را به دست راستش و جاودانگي را به دست چپش دهيد... پدر و مادرش را زيوري دهيد كه تمام دنيا با آنhچه در آن است  به ارزش آن نباشد، پس همه مردم در روز قيامت به آن پدر و مادر مينگرند و آن دو را عظيم ميشمارند و خودشان نيز از اين مقامشان به شگفتي فرو ميروند  و ميپرسند: پروردگارا! اين عظمت از كجاست؟ خدا ميفرمايد : اين عظمت به سبب آموختن قرآن به فرزندانتان و تربيت او براساس دين اسلام و محبت پيامبر( صلي الله عليه و آله) و علي( سلام الله عليه) است.

ادامه دارد...

مفاتيح الحياة

مولف: آيت الله جوادي آملي

پسندها (2)

نظرات (0)