مادران شريف

اولویت ها

1393/6/18 2:29
نویسنده : انجمن مادران
125 بازدید
اشتراک گذاری

 الویت های یک مادر برای کارهایش به شرح زیر است:

  1. همسر،
  2.  بچه،
  3. امور مربوط به خانه،
  4.  درس،
  5.  مهمانی ها،
  6.  فضاهای دیگر.

پس اولین الویت یک مادر رابطه بسیار گرم و صمیمی با پدر می باشد و به فرض تزاحم رضایت پدر با آزادی دادن به بچه قطعا رضایت پدر و نگه داشتن حرمت او برای فرزند اهمیت دارد و همانطور که قبلا ذکر شد، اگر پدر با آزادی دادن مطلق موافق نیست آزادی غیر مطلق دهیم و تلاش کنیم رفته رفته ایشان را با خود هماهنگ کنیم. در جلسات آتی به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان طاها
19 شهریور 93 8:17
در بیان اولویت های یک مادر این مطلب نیز باید ذکر شود که طبق نظر اساتید این رشته و مشاوران خانواده اولویت اول هر زن خود و نیازهای زنانه اش هستندیعنی به این ترتیب 1- خود و نیاز های زنانه اش 2- همسر 3- بچه 4- امور مربوط به خانه 5- شغل و فضاهای دیگر علت این امر این است که تا وقتی انسانی از درون احساس شادی و آرامش نکند نمی تواند این آرامش را به دیگران و محیط بدهد. مادری که از نظر جسمی یا روحی سالم نباشد و به خود اهمیت ندهد به زودی به مادری پرخاشگر و همسری افسرده تبدیل خواهد شد. ممنون از مطالب خوبی که گذاشتید.لطفا منبع و ماخذ مطالب رو هم بیان کنید.خیلی متشکرم.
مامان محمدجواد
26 شهریور 93 6:54
سلام مامانا! در مورد کلاسهای خانم غروی من یه مشکل داشتم... آِیا درست و واقعی هست که آدم برای همه لحظه های زندگی یه قاعده کلی بده که هیچ وقت نقیض هم نداره؟ گاهی نمودهای سازگاری در زندگی اینه که آدم با در نظر گرفتن شرایط اتفاقا اولویت هاشو جابجا کنه!! من این مشکل رو توی اون جلساتی که در مورد تقسیم کار با همسر هم صحبت شد خیلی داشتم. کمک!!
انجمن مادران
پاسخ
سلام مامان محمد جواد ببين من تو ترم جديد سعي ميكنم ازخانوم غروي بخوام يك سري سوالايي كه خيلي هامو داريم رو جواب بدن و جواباش رو اينجا بگذاريم حالا برسيم به بحث اولويت اين كه شما ميگيد درسته ما يك بار با خانوم غروي و چند تا از بچه ها داشتيم راجع به اين مساله صحبت ميكرديم ايشون بهمون گفتم اولويت توي زندگيه شماها خودتونيد يعني اول خودمون مهم هستيم و بعد همسر و فرزند ولي مشكل اينجاس كه بعضي خانوما خودشون يا همسرشون رو فداي بچشون ميكنن و بعدا پشيمون ميشن و اين براي اونها گفته شده يا بچشون رو فداي كارشون ميكنن حالا مورد شما رو دقيق نميدونم ولي ميشه واضح تر گفته بشه و جواب دقيق تر رو از خانم غروي بپرسيم