مادران شريف

عفو و بخشش( جلسات حاج آقا بهرامي)

1393/10/8 2:04
نویسنده : انجمن مادران
740 بازدید
اشتراک گذاری

«و العفو عنه»، یک حق دیگری که بچه دارد، کوچک، و ما باید رعای کنیم اینکه از او بگذریم.

چون طبیعت بچه این است که خطا از او زیاد سر میزند. ناتوانی، نادانی، به هرحال احساسات و عواطف،هوا و هوس و ....، زندگی بچه دیگر همینها است. خطا زیاد از او سر میزند. این باید گذشت شود.یعنی همان مطلبی که در مطالب جسمانی است، که به هرحال این بچه اگر 10 بار هم در روز خودش را کثیف کرد مادر باید با حال و حوصله تمیزش کند و ندیده بگیرد، آن مطلب دیگر هم همین است که بچه را باید از خطاهایش گذشت.

اگر خدای ناکرده ما باب مجازات و تنبیه را خیلی جدی بکنیم، این کار جواب نمیدهد.در یک جاهای محدود نحث تنبیه مطرح شده است آن هم خیلی محدود.همان که یک موردش را خواندیم مثلا قهر کردن با او، آن هم کوتاه.ولی اساس در تربیت بچه هاي  کوچک گذشت است. گذشت از خطا و نادیده گرفتن آنها، منتها در کنار مطالب دیگر.نه اینکه فقط انسان هی بگذرد. لذا اینجا گذشت را در مقابل کمک مطرح میکنند، در مقابل مهربانی و حوصله در تعلیم و آموزش مطرح میکنند.

آدم بچه را باید آموزش بدهد، با مهربانی هم آموزش بدهد، در عین حال از خطاهایش هم بگذرد. باز اگر از خطای بچه نگذریم آن وقت فردا روزی خودمان دست به دامن خدا میشویم یادمان میآورند که با بچهها چه کار کردیم.

حاج اقا بهرامي

با تشكر از خانم ها مرضيه پور چريكي و مريم صالحي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

محمدهادی
9 بهمن 96 12:18
سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم  ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928. شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم