مادران شريف

مدارا با فرزندان( جلسات حاج آقا بهرامي)

1393/10/6 2:14
نویسنده : انجمن مادران
591 بازدید
اشتراک گذاری

 از حقوق فرزند بر پدر و مادر حق ديگري که میشمارند«و الرفق به»،مدارای با آنی که کوچک است.البته در روایات، رفق و مدارا که به معنای نرمی و راه آمدن با دیگران است در مورد همه است.یعنی مسلمانان همه سفارش شده اند با هم راه بیایند، سخت به هم نگیرند،منتها در مورد کوچکها این به طور ویژه سفارش شده است، که حق او است یعنی اگر من این را مراعات نکنم ظلم کرده ام

رفق و مدارا یعنی چه؟ یعنی او را ببینیم و با او راه بیاییم.مثلا بچه من حالا بر فرض میگویم، حوصله نشستن و حرف گوش کردن ندارد خب ننشانیمش و حرف به او بگویم، ولش کنم.بچه من مثلا حوصله ندارد بیش از نیم ساعت یک جا بنشیند،خب! باهاش راه بیایم.حالا اینجور نباشد که من ببرم او را زورکی 2 ساعت یک جایی بنشانم.

اين  یک بحثی است که چون مادران به خصوص بیشتر  با بچه ها هستند و زحمتی که از بچهها به آنها میرسد معمولا بیشتر است،یک مقداری این مطلب فراموش میشود.

حاج آقا بهرامي

حوزه ي دانشجويي شريف

با تشكر از خانم ها مرضيه پور چريكي و مريم صالحي

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)